Kim jest eRzecznik? Jakie są zalety współpracy z eRzecznikiem? Marki, przez to, że większość swoich działań promocyjnych realizują w Internecie, są też tam narażone na pewne zagrożenia. Zagrożeniami tymi mogą być nieprzychylne komentarze, złe opinie czy nieprawdziwe informacje. Tutaj pojawia się wówczas eRzecznik, który może wielu tym działaniom zapobiec i wybronić markę przed zepsuciem się jej wizerunku. Dużo firm dostrzega zalety współpracy z eRzecznikiem, ponieważ jest ich naprawdę sporo i eRzecznik mocno ułatwia funkcjonowanie firmy w sieci.
Kim jest eRzecznik?
Warto już na samym początku wyjaśnić kim tak naprawdę jest eRzecznik. eRzecznik jest reprezentantem marki w Internecie. Wypowiada się on w jej imieniu i buduje jej pozytywny wizerunek. Staje się on też pewnego rodzaju ekspertem online. W momencie, kiedy promocja i ogólnie rzecz ujmując działania marketingowe przeniosły się do Internetu, jednym z najważniejszych zadań przed jakimi stanęły marki było i nadal jest budowanie trwałych i pozytywnych relacji z klientami.
Czasy, kiedy na rynku dostępna była mała ilość produkt minęły i teraz kiedy konkurencja jest bardzo duża, firmy muszą o swojego odbiorcę mocno walczyć. Dlatego właśnie każdy nieprzychylny komentarz czy nieprawdziwa informacja mogą przyczynić się do jego utraty. Przedsiębiorstwa za wszelką cenę nie chcą do tego dopuścić i właśnie dlatego wykorzystują kampanie z eRzecznikiem w swoich działaniach.
Jaka jest rola eRzecznika?
eRzecznik na samym początku mogłoby się wydawać, że pełni on rolę edukacyjną. Jego głównym zadaniem jest śledzenie mediów i wychwytywanie ewentualnych niepochlebnych opinii czy sporów, a następnie reagowanie na nie i łagodzenie ich. eRzecznik zajmuje się również wyjaśnianiem wszelkich wątpliwości i odpowiadanie na zadawane pytania. Jak można zauważyć, nie zachwala on marki, ani też nie rekomenduje on produktów, jednak czy jego rola to tylko edukowanie konsumentów?
Przez to, że eRzeczik bardzo szybko reaguje na pytania klienta, dba o relację z nim, a jego wypowiedzi mają charakter oficjalny i bardzo profesjonalny, dają konsumentowi poczucie, iż marce na nim zależy, przejmuje się ona jego losem i za wszelką cenę chce mu pomóc, a przecież to właśnie to powoduje, że w ten sposób budowane jest jego zaufanie do marki, w jego oczach staje się ona bardzo wiarygodna i profesjonalna. W zamian za to dokonuje on u niej regularnych zakupów, poleca markę swoim bliskim i staje się jej ambasadorem, czyli najbardziej skuteczną reklamą. Zalety współpracy z eRzecznikiem, pokazują jak wiele dobrego może on wnieść do firmy.
Jakie są zalety współpracy z eRzecznikiem?
Jakie są zalety współpracy z eRzecznikiem? Zalet tych jest dużo i przedsiębiorstwa coraz bardziej zaczynają je dostrzegać. Dzięki temu, że monituje on media jest w stanie szybko zauważyć wszystkie niepochlebne opinie czy komentarze, bądź też pojawiające się spory i szybko na nie zareagować. Jakie inne zalety współpracy z eRzecznikiem można wymienić?
- Zwiększanie wiarygodności marki
- Budowanie trwałych i pozytywnych relacji z konsumentami
- Oficjalny kontakt z klientem
- Wzrost pozytywnych opinii o marce
- Zmniejszanie opinii negatywnych i łagodzenie pojawiających się sporów
- Bezpieczeństwo komunikacji
- Budowanie wizerunku specjalisty w określonej dziedzinie
- Zwiększanie ruchu na stronie i zdobywanie większej ilości nowych klientów
Wszystkie te zalety współpracy z eRzecznikiem, pokazują, że warto rozważyć wprowadzenie takich działań do swojego biznesu. Bez wątpienia może mu to przynieść wiele korzyści.
Ile kosztuje współpraca z eRzecznikiem?
Skoro już zalety współpracy z eRzecznikiem zostały wymienione, na pewno wiele firm zacznie zastanawiać się jaki jest koszt współpracy z eRzecznikiem. Jednak cena takiej usługi zależeć będzie od pewnych czynników jak na przykład zakres działań jaki będzie wykonywał eRzecznik dla firmy. Im będzie on większy tym większy będzie jej koszt. Ceny za jeden miesiąc zaczynają się od 1 500 zł, a kończą na 2 500 zł. Wszystko zależy więc od tego jakie potrzeby ma marka i jakie ma oczekiwania względem eRzecznika. Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci jest inwestycją, która na pewno zwróci się kilkukrotnie.