Praca eRzecznika w branży deweloperskiej
BY ERZECZNIK

Branża deweloperska to olbrzymie pieniądze i duża konkurencja. To sprawia, że jest jedną z tych, w których praca eRzecznika przydaje się najbardziej.

Z badań Kantar TNS “Badanie preferencji i satysfakcji z zakupu mieszkania na rynku pierwotnym” wynika, że już 70 proc. osób szuka opinii o deweloperze w sieci, zanim kupi mieszkanie na konkretnym osiedlu.

W przypadku wartych wiele milionów inwestycji jeden negatywny komentarz w internecie nie jest problemem. Ale kropla drąży skałę, a deweloper może nawet nie wiedzieć, że od miesięcy przybywa o nim niepochlebnych opinii.

Komentarze zresztą nie muszą być negatywne. Wystarczą pytania pozostawione bez odpowiedzi czy sugestie rzucone przez konkurencję, by z czasem potencjalni klienci  zaczęli być coraz bardziej ostrożni wobec tej konkretnej inwestycji lub marki. Chyba, że w tym momencie na scenę wkroczy eRzecznik dla branży deweloperskiej.

Co robi eRzecznik na rynku nieruchomości?

Zakres jego prac może być szeroki. Najczęściej będzie to odpowiadanie na:

Jakie są korzyści z przekazania tych kompetencji eRzecznikowi?

Bardziej profesjonalny wizerunek w branży deweloperskiej

Odpowiadając dość szybko na zarzuty czy wątpliwości, deweloper okazuje profesjonalizm. Klient na tej podstawie może przypuszczać, że na takie samo podejście będzie mógł liczyć już po podpisaniu umowy. Coraz częściej to nie negatywny wizerunek, ale brak jakiegokolwiek wyróżnika robi negatywne wrażenie na spragnionych nowości klientach. Deweloper może zdecydować się na współpracę z e-Rzecznikiem tylko na czas budowy lub sprzedaży mieszkań, lub na kilka lat.

W celu zwiększenia zaangażowania i sprzedaży wielu deweloperów ma na Facebooku grupy poświęcone czy to kupowaniu i urządzaniu mieszkania, czy konkretnej inwestycji. W takiej sytuacji pomoc osoby, która na bieżąco będzie odpowiadała na komentarze, jest niezbędna.

Spójny wizerunek inwestycji w sieci

Do niedawna przy kupnie mieszkania liczył się metraż, cena i lokalizacja. Dziś również tu konkurencja jest duża, a czwartym branym pod uwagę czynnikiem zaczyna być wizerunek.

Czy wiesz, że istnieją agencje PR, które zajmują się właśnie tworzeniem wizerunku dla osiedla? To dzięki szeregowi ich działań kompleks wydaje się później ekskluzywny, zen lub odpowiedni dla rodzin z dziećmi.

Być może Twoi konkurenci już zamówili takie usługi? Jeśli osiedle ma już swojego klienta docelowego, warto zadbać, by stworzone wrażenie było spójne. W tym celu warto poszukać eRzecznika dla branży deweloperskiej. To on za pomocą tonu swojej wypowiedzi może trafiać idealnie do danego odbiorcy.