Wizerunek marki to rzecz niebywale istotna. Bardzo często konsumenci postrzegają samych siebie właśnie przez pryzmat wizerunków marek, z których usług i produktów korzystają. Wiadomo przecież, że z profesjonalnego i dobrej jakości sprzętu korzystają tylko osoby obeznane z tematem i rozsądne. Decyzje zakupowe są więc często podejmowane pod wpływem emocji. Dlatego tak ważne jest dbanie o to, by firma była pozytywnie kojarzona na rynku. Jak o to zadbać? Odpowiadamy na to pytanie!
Wizerunek marki w branży dziecięcej
Branża dziecięca i zabawkarska to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki. Dodatkowo jest to zasadniczo branża zupełnie niezagrożona. W końcu dzieci będą rodzić się zawsze, więc liczba osób zainteresowanych tematyką parentingową nie ulega dużym wahaniom. W sieci można spotkać się z całą masą artykułów i tematów na forach odnośnie tego, jakie zabawki i akcesoria dla dziecka najlepiej wybrać. Wizerunek firmy i produktów odgrywa więc w tym przypadku ogromną rolę. Każdy rodzic chce dla swojego dziecka tylko tego, co najlepsze. Zakupy zwykle poprzedzone są dokładnym research’em i kontrolą jakości. Ludzie decydują się więc na zakupy tylko tych produktów, które cieszą się naprawdę nieskazitelną opinią. Granie na emocjach przyszłych rodziców jest bardzo popularnym posunięciem w przypadku promocji produktów przeznaczonych dla noworodków i maluchów. Warto mieć to wszystko na uwadze w przypadku wprowadzania na rynek nowych produktów i usług.
Jak wygląda praca eRzecznika marki?
Z pozytywnym wizerunkiem jest tak, że pracuje się na niego latami, lecz niestety bardzo szybko można go utracić. Czasami wystarczy jeden niezadowolony klient, by wywołać lawinę problemów. Bardzo ważne jest dbanie o to, by wszystkie ewentualne problemy były rozwiązywane już na samym początku, tak by nie doprowadzić do ich eskalacji. Funkcja eRzecznika działa dokładnie w ten sposób. eRzecznik to oficjalny przedstawiciel marki w świecie online. Prowadzi on regularny monitoring fraz związanych z marką w sieci i zabiera głos tam, gdzie jest to niezbędne. Odpowiada na pytania internautów i wyjaśnia sporne kwestie. Kontroluje również to, czy dane opinie i wpisy pochodzą od prawdziwych klientów, czy nieuczciwie działającej konkurencji. Po prostu podejmuje odpowiednie działania, tak by chronić pozytywny wizerunek firmy.
Czy eRzecznik w branży zabawkarskiej jest potrzebny?
Dzieci samych w sobie nie trzeba specjalnie przekonywać do zakupu czy wyboru nowej zabawki. Niestety, przynajmniej dla producentów tego typu produktów, zwykle to rodzice podejmują decyzje o tym, jakie zabawki trafią w ręce maluchów. Dlatego to właśnie ich należy przekonać, że oferowany przez firmę produkt jest wysokiej jakości oraz będzie najlepszym wyborem dla małego człowieka. Funkcja eRzecznika może okazać się tutaj bardzo przydatna. Dzięki regularnej kontroli fraz w sieci może on odpowiadać na świeżo pojawiające się pytania rodziców i rozwiewać ewentualne wątpliwości. Dodatkowo odbiorcy zauważą, że firma przykłada ogromną wagę do zadowolenia swoich klientów. Wzbudzi w nich to świadomość, że nie zostaną pozostawieni sami sobie w razie ewentualnych problemów. Co więcej, wysoka aktywność eRzecznika w Internecie zachęci zadowolonych klientów do dzielenia się swoimi pozytywnymi opiniami o produktach.