Najczęściej popełniane błędy w kampaniach z wykorzystaniem e-Rzecznika
BY ERZECZNIK

Działania marketingowe, które realizują agencje marketingowe, domy mediowe, freelancerzy czy marki same dla siebie, obarczone są ryzykiem błędu. Błąd ten może być rozumiany przeróżnie. Może to być błędnie przyjęta strategia marketingowa, niewłaściwie dobrane narzędzia lub czas trwania kampanii. Realizując kampanię marketingową można popełnić również inny błąd – niewłaściwie wykorzystać narzędzie, którym się posługujemy.

E-Rzecznik jest jednym z tych narzędzi, które jest szczególnie narażone na błędne wykorzystanie. Wynika to prawdopodobnie z tego, że blisko mu do marketingu szeptanego, a także jego elastyczności w komunikacji z konsumentami.


*Wpis e-Rzecznika serwisu internetowego, w którym promuje reprezentowany przez siebie portal

Najczęściej popełnianym błędem jest brak zrozumienia tego narzędzia – agencje i klienci nie potrafią zrozumieć jego funkcjonowania.

Można tutaj wydzielić następujące błędy:

*Ostra wymiana zdań między e-Rzecznikiem marki Knauf Insulation a użytkownikami forum, przejaw braku profesjonalizmu osoby prowadzącej kampanię

Kampania e-Rzecznika może przynieść wiele dobrego, ale również może poważnie zaszkodzić marce – w szczególności jeśli będzie wykorzystywane nieumiejętnie. E-Rzecznik jest instytucją, która wymaga jeszcze dużo edukacji na rynku – zarówno wśród osób z branży jak i klientów bezpośrednich.

Jeśli kampania ma być skuteczna, realizowana zgodnie ze sztuką i marka ma być godnie reprezentowana w Internecie, niezbędne jest powierzenie jej w ręce osób, które mają do tego odpowiednie przygotowanie merytoryczne i praktyczne. Pamiętajmy, że nie każda agencja, dom mediowy i freelancer potrafi bezbłędnie wykorzystać poszczególne narzędzia marketingowe. W przypadku e-Rzecznika warto powierzyć jego prowadzenie takim agencjom jak nasza – specjalizującym się w tego typu kampaniach.