Kampania e-rzecznika, a prowadzenie firmowego bloga
BY ERZECZNIK

Firmowy blog to coraz bardziej popularne narzędzie danej marki. Jest nie tylko świetnym sposobem na wysokie pozycjonowanie strony firmowej, ale także na przekazanie klientom wielu przydatnych treści związanych z marką. Czy jednak ten blog może być również wykorzystany przez e-rzecznika?

E-rzecznik jest oficjalnym przedstawicielem danej marki w wirtualnym świecie. Do jego głównych zadań należy komunikowanie się z klientami, którzy na różnego rodzaju forach branżowych, czy w mediach społecznościowych zgłaszają problemy czy uwagi dotyczące produktów lub usług marki. E-rzecznik powinien monitorować na bieżąco wszystkie obszary, na których mogą być publikowane tego rodzaju wpisy i maksymalnie szybko i rzeczowo odpowiadać na nie. Powinien także odpowiadać na wszelkie zapytania mailowe, wysłane na jego adres.

Dodatkowo e-rzecznik musi być kimś w rodzaju eksperta branży, z której markę reprezentuje. Złe i nieprofesjonalne odpowiedzi mogą tylko zaszkodzić wizerunkowi firmy ( i jej marki), która go zatrudniając chciała oczywiście osiągnąć odwrotny efekt. Dodatkowo powinien bardzo sprawnie poruszać się po obszarach Internetu, w których będzie prowadzić działania.

Blog firmowy powinien znajdować się oficjalnej witrynie danej firmy i powinien być jej integralną częścią. Treści na nim publikowane w bardziej lub mniej bezpośredni sposób muszą być związane z samą marką albo przynajmniej z odpowiednią branżą. Systematyczne aktualizowanie bloga bardzo dobrze wpływa nie tylko na pozycjonowanie strony, ale także powinno oddziaływać pozytywnie na wizerunek marki.

Można by się spytać: a gdzie w tym wszystkim znaleźć e-rzecznika? Otóż wykorzystanie firmowego bloga do działalności e-rzecznika może być sporym ułatwieniem dla jego pracy. W wypadku ciągle powtarzających się tematów pytań od konsumentów, każdy rzeczowy wpis na blogu dokonany przez e-rzecznika, zawierający odpowiedzi na nurtujące pytania, może być podlinkowany w jego wpisach na forach. Zamiast kilkadziesiąt razy (albo i częściej) pisać to samo, można po prostu odesłać klienta do konkretnego artykułu na blogu. Często istnieje też możliwość komentowania wpisów blogowych. Daje to jeszcze jedną możliwość do wchodzenia w bezpośrednie interakcje z konsumentami.

Jak więc widzimy, połączenie prowadzenia firmowego bloga wraz z kampanią e-rzecznika może dać bardzo dobre efekty. Ociepli znacznie wizerunek marki, wykaże jej profesjonalność, co dłuższym okresie czasu przełoży się na zwiększenie sprzedaży.