Firmowy blog to coraz bardziej popularne narzędzie danej marki. Jest nie tylko świetnym sposobem na wysokie pozycjonowanie strony firmowej, ale także na przekazanie klientom wielu przydatnych treści związanych z marką. Czy jednak ten blog może być również wykorzystany przez e-rzecznika?
E-rzecznik jest oficjalnym przedstawicielem danej marki w wirtualnym świecie. Do jego głównych zadań należy komunikowanie się z klientami, którzy na różnego rodzaju forach branżowych, czy w mediach społecznościowych zgłaszają problemy czy uwagi dotyczące produktów lub usług marki. E-rzecznik powinien monitorować na bieżąco wszystkie obszary, na których mogą być publikowane tego rodzaju wpisy i maksymalnie szybko i rzeczowo odpowiadać na nie. Powinien także odpowiadać na wszelkie zapytania mailowe, wysłane na jego adres.
Dodatkowo e-rzecznik musi być kimś w rodzaju eksperta branży, z której markę reprezentuje. Złe i nieprofesjonalne odpowiedzi mogą tylko zaszkodzić wizerunkowi firmy ( i jej marki), która go zatrudniając chciała oczywiście osiągnąć odwrotny efekt. Dodatkowo powinien bardzo sprawnie poruszać się po obszarach Internetu, w których będzie prowadzić działania.
Blog firmowy powinien znajdować się oficjalnej witrynie danej firmy i powinien być jej integralną częścią. Treści na nim publikowane w bardziej lub mniej bezpośredni sposób muszą być związane z samą marką albo przynajmniej z odpowiednią branżą. Systematyczne aktualizowanie bloga bardzo dobrze wpływa nie tylko na pozycjonowanie strony, ale także powinno oddziaływać pozytywnie na wizerunek marki.
Można by się spytać: a gdzie w tym wszystkim znaleźć e-rzecznika? Otóż wykorzystanie firmowego bloga do działalności e-rzecznika może być sporym ułatwieniem dla jego pracy. W wypadku ciągle powtarzających się tematów pytań od konsumentów, każdy rzeczowy wpis na blogu dokonany przez e-rzecznika, zawierający odpowiedzi na nurtujące pytania, może być podlinkowany w jego wpisach na forach. Zamiast kilkadziesiąt razy (albo i częściej) pisać to samo, można po prostu odesłać klienta do konkretnego artykułu na blogu. Często istnieje też możliwość komentowania wpisów blogowych. Daje to jeszcze jedną możliwość do wchodzenia w bezpośrednie interakcje z konsumentami.
Jak więc widzimy, połączenie prowadzenia firmowego bloga wraz z kampanią e-rzecznika może dać bardzo dobre efekty. Ociepli znacznie wizerunek marki, wykaże jej profesjonalność, co dłuższym okresie czasu przełoży się na zwiększenie sprzedaży.