Kto to jest eRzecznik? Na czym polega praca eRzecznika marki? Rosnąca ilość firm prowadzących swoją działalność w Internecie sprawia, że coraz trudniej jest im pozyskiwać nowych klientów. Muszą one zmagać się z wieloma problemami jakie pojawiają się w sytuacji, kiedy firma rozpoczyna swoją działalność w Internecie. Negatywne opinie, komentarze czy nieprawdziwe informacje na temat przedsiębiorstwa to tylko niektóre z sytuacji, które mogą wywoływać naprawdę negatywne skutki dla przedsiębiorstw. Z pomocą przychodzi jednak eRzecznik. Praca eRzecznika marki, polega na dbaniu o wizerunek firmy w Internecie i na poszukiwaniu negatywnych wpisów na jej temat. Jak się okazuje w dzisiejszych czasach rola eRzecznika bardzo mocno rośnie, ponieważ w sieci opinie i rekomendacje odgrywają również bardzo ważne zadanie.
Kim tak naprawdę jest eRzecznik i jak wygląda praca eRzecznika marki?
eRzecznik jest osobą, która ma za zadanie w oficjalny sposób reprezentować przedsiębiorstwo w Internecie. Można więc bez wahania powiedzieć, że eRzecznik jest przedstawicielem firmy w sieci. Za jego pośrednictwem firma będzie komunikowała się ze swoimi odbiorcami, a także wyjaśniała wszystkie ich wątpliwości i udzielała merytorycznych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Praca eRzecznika marki polega też na śledzeniu mediów społecznościowych, w których może pojawić się wiele negatywnych komentarzy, bądź opinii na temat przedsiębiorstwa, dlatego też eRzecznik będzie takich informacji szukał i neutralizował je. Na rynku działa bardzo duża liczba firm to więc przekłada się na wzrost konkurencji i powoduje, że firmy nie mogą sobie pozwolić na wystąpienie kryzysu wizerunkowego.
Praca eRzecznika marki będzie w takim razie zapobiegała wystąpieniu takich kryzysów, ponieważ osoba ta będzie w odpowiednim czasie niwelowała pojawiające się negatywne opinie czy też nieprawdziwe informacje na temat firmy. Tak jak to zostało już wspomniane, w dzisiejszych czasach opinie i rekomendacje odgrywają znaczącą rolę, jeżeli chodzi o podjęcie decyzji zakupowej przez konsumenta.
W zdecydowanej większości będzie on kierował się właśnie pojawiającymi się opiniami i wzorując się na nich podejmie on decyzję o zakupie bądź rezygnacji z produktu. Obecnie zachowania konsumentów wyglądają zupełnie inaczej niż kilka lat wstecz. Konsument zna swoją wartość i wie on, że na rynku może wybierać wśród dużej ilości produktów. To właśnie też sprawia, że firmy nie mogą sobie pozwolić na negatywne opinie czy nieodpowiednią relacje ze swoim klientem. eRzecznik jest właśnie osobą, która o te relacje będzie zabiegać i będzie on reprezentował firmę w taki sposób, aby była ona postrzegana jako ekspert w dziedzinie, w której się specjalizuje.
Zalety współpracy z eRzecznikiem
Jeżeli chodzi o zalety współpracy z eRzecznikiem to naprawdę jest ich całkiem sporo. Firmy, które rozważają rozpoczęcie kampanii z udziałem eRzecznika powinny zapoznać się z korzyściami jakie płyną z takiej współpracy. Pierwszą z głównych zalet będzie jawność prowadzonej komunikacji, co daje przedsiębiorstwom duże bezpieczeństwo. Kolejnym plusem współpracy z eRzecznikiem będzie też możliwość pozyskania zaufania swoich klientów, a także zwiększenie wiarygodności marki w ich oczach.
Oczywiście dzięki pracy eRzecznika można budować pozytywny wizerunek w Internecie oraz w szybki sposób zapobiegać ewentualnym kryzysom. Firma może również wykreować wizerunek eksperta w danej branży. Praca eRzecznika marki to odpowiadanie na komentarze, w których pojawiają się pytania co powoduje, że osoba taka ma bezpośredni kontakt z klientami przedsiębiorstwa co może skutkować poprawą relacji pomiędzy firmą, a jej odbiorcami.
Jaki jest związek pomiędzy eRzecznikiem, a marketingiem szeptanym?
Jak się okazuje praca eRzecznika marki, a marketing szeptany są ze sobą powiązane. Jeżeli chodzi o marketing szeptany to tutaj działania polegają na wypowiedziach użytkowników, osoba odpowiedzialna za prowadzenie marketingu szeptanego ma za zadanie skłonić potencjalnego klienta do wyrażenia swojej opinii na temat danej firmy. Natomiast jeżeli chodzi o pracę eRzecznika to wówczas pojawia się tutaj oficjalny ton wypowiedzi, a sam eRzecznik ma za zadanie reprezentować przedsiębiorstwo, udzielać odpowiedzi w sposób rzeczowy oraz dostarczać konsumentom informacji, które są im potrzebne i będą dla nich mocno użyteczne.