Jak wybrać najlepszą agencję marketingu szeptanego?
BY ERZECZNIK

Marketing szeptany to niezwykle skuteczne narzędzie w czasach, w których ludzie tak często komunikują się przez Internet. Może to być jednak bardzo dobry środek do osiągnięcia celu, jak i tak zwany gwóźdź do trumny. Jest tak dlatego, że wszystkie kroki podejmowane w tego rodzaju marketingu muszą być po prostu dobrze przemyślane, a samo osiągnięcie celu zajmuje trochę czasu. Zbyt szybkie, pochopne działanie może doprowadzić do powstania negatywnych opinii lub skojarzeń odnośnie do produktu, lub usługi, jaką oferuje nasza firma. Warto więc poświęcić temu dużo konstruktywnego czasu lub też zatrudnić agencję reklamową, która zajmie się tym w naszym imieniu.

Jakie są podstawy dobrego marketingu szeptanego?

Odpowiednie podejście do marketingu szeptanego to spokojne rozważenie tego, gdzie powinniśmy się udzielić lub jak wykorzystać już zdobytą pozycję w grupach społecznościowych i na forach internetowych. Znacznie lepiej i łatwiej będzie rozpocząć w miejscu, w którym jesteśmy już znani i przede wszystkim lubiani. W takiej sytuacji łatwiej nam będzie naturalnie wpleść w dyskusję nazwę reklamowanego produktu, który mógłby w faktyczny sposób rozwiązać problem osób, które takiego rozwiązania szukają. Jakie są więc podstawy działania takiego marketingu?

Oczywiście marketing szeptany może dotyczyć też poprawnie wykonanych pod tym innymi względami wpisów blogowych, które pojawiają się regularnie i zdobywają wciąż nowych czytelników, czy też obserwatorów. Jest to też wystawianie opinii i zwyczajne dobre słowo w internecie, które zostało wprowadzone w nienachalny, spontaniczny i przede wszystkim bardzo naturalny sposób. To trzeba po prostu umieć. Nie zawsze jednak taką umiejętność posiadamy albo też nie zawsze mamy czas, aby prowadzić taki marketing osobiście. Co w takiej sytuacji zrobić?

Jak wybrać agencję marketingową, która sprosta naszym wymaganiom?

Każde działanie marketingowe powinno być naprawdę dobrze zaplanowane, ponieważ brak takiego planu może poskutkować albo pogorszeniem się opinii o firmie, albo brakiem jakiejkolwiek reakcji potencjalnych klientów, a przecież nie chodzi o bezsensowne tracenie czasu – szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy chcą robić wszystko jak najszybciej, jak najtaniej i jak najskuteczniej. Co więc warto zrobić? Zatrudnić agencję marketingową, która zna się na rzeczy. No dobrze, ale jak znaleźć taką, żeby sprawy nie pogorszyć, a dać swojej firmie maksymalną możliwość rozwoju?

Przede wszystkim ważne jest pierwsze wrażenie – warto, aby firma, do której się zgłosimy, odezwała się do nas w miarę szybko i była otwarta na konwersację. Jeśli tak nie jest na samym początku, to co będzie później? Kolejna istotna kwestia to portfolio. Agencja, z której usług zamierzamy skorzystać, musi mieć porządne portfolio, które możemy przejrzeć, aby zastanowić się, czy o taki styl rozpowszechniania informacji o naszej firmie nam chodzi. Trzecią rzeczą jest własnoręczny research opinii zadowolonych lub niezadowolonych klientów – już po kilku chwilach zorientujemy się, jak i z czego znana jest firma, z którą być może podejmiemy współpracę.

Czwartą istotną kwestią jest kreatywność agencji, z którą podjęliśmy rozmowy. Jeśli wszystkie wspomniane punkty zapiszą się na jej plus, warto zapytać, jak widzą naszą dalszą współpracę i jaki chcą mieć udział w jej planowaniu. Zatrudniając agencję, powinniśmy móc powierzyć jej pieczę nad wybraną częścią marketingu po to, aby siebie w tej części odciążyć. W tym wszystkim niezwykle ważni są ludzie, z którymi rozmawiamy. Decydując się więc na konkretną firmę, warto zapytać o staż pracy pracowników i o ich doświadczenie – nasz dociekliwość nie powinna być źle odebrana, jeśli mamy kontakt z firmą profesjonalną.