eRzecznik marki odpowiedzią na potrzebę komunikacji biznesowej w internecie?
BY ERZECZNIK

Dla kogo eRzecznik?

Nie tylko dla bankowości, finansów, AGD/RTV i motoryzacji, ale także dla tych, którzy pragną stawiać na sprawną i jawną komunikację z klientem. Dla firm z wysokim wskaźnikiem efektu ROPO, czyli z klientami na etapie podejmowania decyzji zakupowej i poszukiwania informacji na temat produktu w sieci. Dla firm, których odbiorcy są bardziej zdecydowani do podjęcia decyzji zakupowej i potrzebują do niej tylko małego bodźca, w postaci zachęty, bardziej szczegółowych i wiarygodnych informacji od specjalistów. eRzecznik jest wsparciem firm, które stawiają na buzz marketing i pragną rozwijać tę dziedzinę komunikacji. Jest w stanie zastąpić większość działań metody buzz marketingowej i podnieść je na nowy i wysoki poziom.

O samej komunikacji

Dziś klient poszukuje wsparcia, pomocy, zrozumienia i specjalistycznej wiedzy. Komunikacja nabiera nowego poziomu w relacji biznes – odbiorca. Przedsiębiorstwa zmuszane są do dotarcia do odbiorcy w jego komputerze, telefonie i domu, a nie dotarcia klienta do nich. Najwięcej zyskują te firmy, które budując relację z klientem, budując jednocześnie swój wizerunek. Dzięki budowie marki poprzez sprawną komunikację z klientem firmy zdobywają stałych i wiernych odbiorców, którzy chętnie powracają do tych samych sprzedawców i których nie trzeba nakłaniać po raz kolejny do dokonania zakupu produktu czy usługi. Taki klient wymaga jedynie przypomnienia o sobie, przypomnienia, że firma wciąż działa i jest gotowa do ponownego dostarczenia dóbr.

Komunikacja eRzecznika z klientem

eRzecznik wchodzi w rolę wizerunkową marki, stając się jej twarzą. Czy jest to specjalista z wewnątrz firmy, czy też influencer z oddaną społecznością? Nieważne kim jest ważne, że staje się głównym reprezentantem firmy w dziedzinie komunikacji marki z klientem. Jego postać musi być nienaganna. Musi reprezentować sobą wartości, którym hołduje dana firma i branża. Jego społeczność powinna odpowiadać profilowi klienta przedsiębiorstwa. Nie musi być ogromna, może być oddana w skali mikro, czyli taka, która prężnie działa i wielce reaguje na każdy wpis.

eRzecznik w komunikacji z influencerami

Jako że wchodząc w rolę eRzecznika, staje się filarem wizerunkowym, tak swoją powagą może wejść w kontakt z innymi liderami opinii. Poza rolą jej kształtowania i reagowania na wpisy może stać się reprezentantem i mediatorem w kontaktach biznesowych. Wszystko zależy od tego, na ile mu się pozwoli i jaka jest strategia marketingowa marki. Jaką role się mu wyznaczy.

Specjalista

Zdecydowanie eRzecznik powinien być niekwestionowanym specjalistą w swojej dziedzinie. Zdarza się jednak, że stawiamy na influencerów. Warto pamiętać, że w takim wypadku jego specjalnością może być po prostu kontakt z klientem lub fantastyczna osobowość, którą prezentuje w swoich filmach czy blogowych wpisach.

Koszty

Ludzie ufają opinii innych. Aż 82 procent internautów podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem filmów lub opinii liderów opinii. Kampania eRzecznika cechuje się bardzo niskimi kosztami w stosunku do efektywności. Nie każdy influencer ma jednak własny cennik, który z chęcią publikuje na swoich stronach. Cena często oparta jest o wielkość kontrahenta oraz rodzaj wykonywanych usług. Warto pamiętać o liczbach, które wyraźnie wskazują, że każda złotówka zainwestowana w taką kampanię zwraca się nawet 6-krotnie.