E-Rzecznik – jak można go wykorzystać w kampanii marketingowej?
BY ERZECZNIK

Prowadząc działania marketingowe mamy bardzo wiele narzędzi marketingowych, które możemy wykorzystać aby wypromować markę. Wśród nich są takie, które mają głównie zastosowanie sprzedażowe, inne są typowo wizerunkowe, a inne budują świadomość marki wśród konsumentów.

Wśród tych wszystkich narzędzi, specyficznym jest e-Rzecznik, czyli oficjalny przedstawiciel marki na forach, grupach i w innych miejscach, w których prowadzone są dyskusje. Często eRzecznik traktowany jest jako odmiana marketingu szeptanego realizowana jawnie lub amplifyingu.

Narzędzie to charakteryzuje się tym, że działa jawnie jako „głos marki w Internecie”. Profil ten zawsze jest opisany jako „eRzecznik” konkretnej marki i przez samą markę ma akredytację do jej oficjalnego reprezentowania. Każda wypowiedź, którą publikuje jest wypowiedzią marki. Jeśli więc eRzecznik obieca coś jakiemuś użytkownikowi, marka musi wypełnić złożoną obietnicę.

Najczęściej kampanię z wykorzystaniem eRzecznika realizujemy w sytuacjach, kiedy marka musi być widoczna i musi wypowiedzieć się oficjalnie w konkretnym temacie. Można go więc wykorzystać w poniższych sytuacjach:

Podobnych przykładów wykorzystania eRzecznika można by jeszcze sporo wymienić. Obrazuje to jednak bogate zastosowanie narzędzia, którym jest eRzecznik. Jeśli dobrze je wykorzystamy, będzie to dla nas idealny oręż w walce o nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku naszej marki.