E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki
BY ERZECZNIK

Dobre wsparcie w komunikacji marki jest na wagę złota. W tym z pewnością może pomóc e-rzecznik, czyli osoba, która oficjalnie reprezentuje firmę we wszelkich dyskusjach w internecie (na forach, w komentarzach na blogach specjalistycznych, w mediach społecznościowych). E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki wielu odbiorcom kojarzy się jako osoba zajmująca się marketingiem szeptanym, jednak to nie jest ta osoba, pomimo że działa w obrębie tego rodzaju marketingu.

E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki ma za zadanie utrzymać relację pomiędzy firmą a klientem tak, by przepływ informacji był klarowny, a sam e-rzecznik pełnił funkcję jawnego przedstawiciela i eksperta w danej dziedzinie.

E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki – jakie ma zadania?

Czym zajmuje się E-Rzecznik

Do codziennych zadań e-rzecznika należy wyszukiwanie wzmianek o firmie i udzielanie profesjonalnych odpowiedzi na pojawiające się pytania, czy wątpliwości obecnych lub potencjalnych klientów. Co jest ważne w pracy e-rzecznika to fakt, że jego osoba jest w pełni transparentna. Oznacza to, że rozmówca wie, że rozmawia „z kimś z firmy”, a nie przypadkową osobą. Dzięki temu e-rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki wzbudza większe zaufanie i jest w stanie odpowiedzieć nawet na najtrudniejsze pytania dociekliwych klientów, a także szybko działać w sytuacji kryzysowej.

Do zadań e-rzecznika należy rozmowa ze wszystkimi osobami, biorącymi udział w dyskusji na forum internetowym – zarówno tymi, którzy wypowiadają się o firmie pochlebnie, jak i tymi, którzy mają jakieś wątpliwości lub wyrażają się o niej negatywnie. Rzeczowa wymiana zdań jest w stanie korzystnie wpłynąć na zmianę opinii osób nie do końca niezadowolonych z produktu lub usługi. E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki ma więc za zadanie przede wszystkim rozmawiać z odbiorcami, jak i przekazywać ważne informacje dotyczące działalności firmy.

E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki – stanowisko zyskujące na znaczeniu

Czy warto współpracować z E-Rzecznikiem

W dobie internetu i mediów społecznościowych, dbanie o wizerunek w sieci jest niezbędny. E-Rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki może zająć się tą kwestią. Stanowisko e-rzecznika z roku na rok staje się coraz popularniejsze, a firmy coraz częściej decydują się na zatrudnienie takiej osoby.

Klient powinien mieć dostęp do aktualnych informacji, rzetelnych opinii, a także mieć możliwość podjęcia dyskusji o produkcie z kimś, kto jest zaznajomiony z branżą i potrafi rozwiać wszelkie wątpliwości. Dlatego e-rzecznik jako pomoc w reprezentowaniu marki to osoba, która jest bardzo ceniona i potrzebna. Wszyscy, którzy chcą mieć spokojną głowę o to, jak ich marka odbierana przez internautów, powinni zdecydować się na zatrudnienie e-rzecznika. Dzięki jego czujności ewentualny kryzys będzie zażegnany, zanim na dobre się rozwinie.