Content marketing – słowo klucz w ostatnim czasie w świecie reklamy i promocji. Treści stały się najcenniejszą walutą w świecie reklamy. Na czym polega fenomen działań contentowych i dlaczego warto w nie inwestować? Przygotowaliśmy krótki poradnik.
Co to jest ten cały content?
Content to słowo, które często używane jest przez osoby pracujące w agencjach marketingowych. Znajduje się w czołówce marketingowych zwrotów zaraz obok briefu i deadaline, jednak dla potencjalnego właściciela firmy, która próbuje stawiać pierwsze kroki w świecie reklamy nie zawsze jest zrozumiałe. Dlatego mamy dla Was małą podpowiedź na temat tego czym w ogóle jest ten cały content. Jest to strategia, która opiera się na pozyskiwaniu klientów za sprawą publikacji atrakcyjnych dla określonej grupy odbiorców treści.
Po co właściwie tworzyć treści?
Działania z zakresu content marketingu to lepsza pozycja w wyszukiwarkach, większa ilość odwiedzin skutkująca pozyskaniem większej ilości leadów, a w ostatecznym efekcie pomnożenie wyników sprzedaży. Wartościowe teksty, filmiki, czy inne materiały contentowe są też niezwykle istotnym elementem budowania wizerunku marki oraz wzrost zaufania do Twojej oferty. Content marketing pozwala budować z użytkownikami relacje, w efekcie których anonimowi odbiorcy zamieniają się w klientów.
Content i konwersja idą w parze
Niezależnie od tego ile inwestujemy w działania marketingowe, to ruch pozyskiwany z organicznych wyników wyszukiwania zwykle konwertuje dużo lepiej niż inne formy promocji. Dlatego wizyty organiczne są jednymi z najważniejszych elementów strategii sprzedaży większości sklepów. W zdobyciu szczytowej pozycji Twojego sklepu niewątpliwie pomogą wartościowe treści. Jeśli szukasz, więc sposobu na podniesienie współczynnika konwersji zacznijcie tworzyć wartościowe treści.
Związek doskonały
Content marketing jest nieodłączonym elementem działań reklamowych. Te dwa filary reklamy nierozerwalnie łączą się ze sobą, maksymalizując wzajemnie efekty. Treści to niezawodne narzędzie do pozycjonowania, tak jak ustaliliśmy wcześniej. A jak działa marketing w służbie contentu? Otóż jest niezbędny w zakresie dystrybucji treści. Odpowiednie narzędzia reklamowe pozwolą dopasować kanał komunikacji do contentu, którym dysponujecie, a tym samym zwielokrotnić zasięgi i wzmocnić oddziaływanie komunikatu, który przygotowaliśmy.