Kampania e-rzecznika, a prowadzenie firmowego bloga

Firmowy blog to coraz bardziej popularne narzędzie danej marki. Jest nie tylko świetnym sposobem na wysokie pozycjonowanie strony firmowej, ale także na przekazanie klientom wielu przydatnych treści związanych z marką. Czy jednak ten blog może być również wykorzystany przez e-rzecznika? E-rzecznik jest oficjalnym przedstawicielem danej marki w wirtualnym świecie. Do jego głównych zadań należy komunikowanie […]

Czytaj więcej »

Kampania eRzecznika – na co należy zwrócić uwagę?

eRzecznik to jawna postać reprezentująca markę, najczęściej w dyskusjach na forach internetowych. Jego działalność oparta jest o marketing szeptany, którego celem jest budowa marki, komunikacja i sprzedaż. Ponadto, działalność eRzecznika, często polega na reagowaniu na negatywne opinie ukazujące się na forach i w sieci, przez co może zabezpieczyć markę przed niebezpieczną falą krytyki, którą często obserwuje się w Internecie. Decydując się na kampanię eRzecznika, powinieneś zwrócić […]

Czytaj więcej »

Sprzedaż nie jest najważniejsza. Błąd początkującego przedsiębiorcy

Wiele firm swoją obecność w Internecie zaznacza przede wszystkim poprzez reklamę w mediach społecznościowych. Specjaliści uczą się technik sprzedaży, zgłębiają tajniki marketingu, badają zmieniające się algorytmy Facebooka. Wszystko to ma na celu przyciągnięcie nowych klientów i finalnie sprzedaż, czyli zarobek. Zapominają, niestety, o bardzo ważnym elemencie, jakim jest PR. A pr, o czym gros osób […]

Czytaj więcej »

Kryzys wizerunkowy w Internecie – trudne zadanie e-rzecznika marki

Nawet największym markom z olbrzymim budżetem na PR zdarza się kryzys wizerunkowy w sieci. Mówi się, że kryzys może być szansą, pod warunkiem, że odpowiednio się nim pokieruje. A tym powinien zająć się e-rzecznik, czyli osoba nie tylko doświadczona w zażegnywaniu kryzysów, ale przede wszystkim wiedząca, jak się na kryzys przygotować. Wszak wszystkie książki o […]

Czytaj więcej »

E-Rzecznik a obsługa posprzedażowa

Dla wielu firm walka o klienta kończy się na podpisaniu zlecenia. Następnie jest wykonanie usługi lub sprzedaż produktu, wystawienie faktury i pilnowanie płatności. Mało firm ma świadomość, że tak właściwie walka o klienta zaczyna się właśnie dopiero po podpisaniu zlecenia. Chodzi tutaj o tzw. obsługę posprzedażową. Zadowoleni klienci wrócą do nas, dokonają zakupu ponownie i […]

Czytaj więcej »

Ekspert Online (Online Ekspert), eRzecznik marki, e-Rzecznik brandu etc. – różne nazwy, jedno narzędzie

W marketingu można spotkać narzędzia, które są różnie nazywane. Jednym z nich jest marketing szeptany, który nazywany jest również Buzz marketingiem, WoMM, marketingiem rekomendacji, czasami amplifyingiem. Innym narzędziem, które ma kilka nazw jest właśnie eRzecznik, który czasami może być nazywany Ekspertem Online (Online Ekspertem). Online Ekspert jest instytucją, która jawnie reprezentuje markę w komunikacji na […]

Czytaj więcej »

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach z wykorzystaniem e-Rzecznika

Działania marketingowe, które realizują agencje marketingowe, domy mediowe, freelancerzy czy marki same dla siebie, obarczone są ryzykiem błędu. Błąd ten może być rozumiany przeróżnie. Może to być błędnie przyjęta strategia marketingowa, niewłaściwie dobrane narzędzia lub czas trwania kampanii. Realizując kampanię marketingową można popełnić również inny błąd – niewłaściwie wykorzystać narzędzie, którym się posługujemy. E-Rzecznik jest […]

Czytaj więcej »

Jak długo prowadzić kampanię e-Rzecznika?

W zależności od wielkości marki, jej historii na rynku i rozpoznawalności, różny jest czas na jaki planuje się działania marketingowe. W większości przypadków, długość kampanii marketingowej tożsama jest z rokiem budżetowym. Niektóre działania marketingowe wymagają jednak długotrwałego planowania. Oczywiście można przyjąć w danym roku budżetowym poziom wydatków na określonym poziomie, ale w kolejnych latach również […]

Czytaj więcej »

E-Rzecznik jako wsparcie dla marketingu szeptanego

E-Rzecznik (eRzecznik), często jest nazywany ekspertem online. Jest to jedna z form amplifying, często błędnie utożsamiana z marketingiem szeptanym. Aby wyjaśnić te różnice, skupię się na wyjaśnieniu czym różnią się oba te pojęcia. A później opiszę w jaki sposób eRzecznik może stanowić idealne wsparcie dla marketingu szeptanego. Czym jest marketing szeptany? Marketing szeptany jest formą […]

Czytaj więcej »

E-Rzecznik – jak można go wykorzystać w kampanii marketingowej?

Prowadząc działania marketingowe mamy bardzo wiele narzędzi marketingowych, które możemy wykorzystać aby wypromować markę. Wśród nich są takie, które mają głównie zastosowanie sprzedażowe, inne są typowo wizerunkowe, a inne budują świadomość marki wśród konsumentów. Wśród tych wszystkich narzędzi, specyficznym jest e-Rzecznik, czyli oficjalny przedstawiciel marki na forach, grupach i w innych miejscach, w których prowadzone […]

Czytaj więcej »